****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2011. február 28., hétfő

Magyar gyerek spagettije és a bérgyilkos fagyija -vendégcikk / Hungarian kid's spaghetti and the hit man's ice cream - guest post



A törököket lehet szeretni, vagy nem szeretni, tény azonban, hogy a konyhájuk igazán jó. Az alábbi recept amúgy Mohamedtől, attól a töröktől származik, aki kisfiú korában megvágta egy gólya-gólya gilice lábát, amit aztán egy magyar gyerek gyógyított meg. Pár évvel később Mohamed, aki még sohasem látott teheneket és nem tudta, hogy nem szabad, meghúzta azok farkát, mire azok felrúgták. Persze azóta felépült sérüléseiből és jobb gyrost csinál a körúton, mint valaha. Mohamed gyros receptjén aztán apró változtatásokat ejtettem, elhagytam belőle a bárányhúst és lazaccal helyettesítettem, pita helyett spagettit használtam, végül néhány zöldséget és fűszert kihúztam és újakat adtam hozzá. De így még finomabb lett.


Lazacos spagetti magyar gyerek módra
3 nagy hagymát vágj fel karikára, 1 pritaminpaprikát vékony csíkokra és pirítsd 10-15 percig serpenyőben, vagy wokban közepes lángon, kevés olajon. Közben tegyél fel vizet kevés olajjal, némi sóval forrni a spagettinek. Ha kellően megpirultak a zöldségek, vágj fel 3 csokor kaprot, 1 csokor petrezselymet, add a sült zöldségekhez, önts bele 1,5-2 dcl fehér bort, ugyanennyi tejszínt, sózd meg, ízesítsd fehér borssal, tegyél bele néhány szeletelt olíva bogyót, 5 gerezd fokhagymát préselve, valamint a lazacot vékony csíkokra vágva. Kis lángon főzd 1-2 percig, majd tedd bele a spagettit. Jól forgasd át. Tálaláskor szórj az ételre új hagyma karikákat és pár csepp lime-mal bolondítsd meg. Parmezán sajttal tedd fel az i-re a pontot, majd gyűjtsd be a babérokat.




Ezzel a receptemmel egyszer a Gázai övezetbe utaztam és 17 perc tűzszünetet értem el, amivel azóta is csúcstartó vagyok. A recept további érdekessége, hogy kíválóan alkalmas keménydrogosok kábítószerről való leszoktatására, mivel hasonló élményt nyújt, mint egy belövés és még mindig jobb, ha valaki a lazacra kattan rá, mint a heroinra. Bár lassan egy árban lesz a kettő.

Jégkrém bérgyilkos módra

Következő receptem sztorija igen érdekes: Egyszer olvastam egy cikket az újságban, mely a következő volt: Hosszú rokonszenvedés után ágyban, párnák közt végezték ki szicíliai otthonában a hírhedt maffiavezér, Don Csalamádé szomszédját és családját. Tévedésből. A bérgyilkost ugyan nem kapták el, de sikerült szóra bírni: „Bocsi, rossz házszámot írhattam fel. Azért nincs harag, ugye?!”

Ez a cikk olyan mélyen hatott rám, hogy másfél évig kutattam a bérgyilkos után. Amikor végre megleltem egy Kossuth téri állatmenhelyen, épp beteg kiscicákat cirógatott. Én úgy megijedtem tőle akkor, hogy nem mertem megszólítani. Bánatomban betértem egy cukrászdába, ahol ráakadtam egy igazi gyöngyszemre, melyet otthon így készíts el: tejszínt és fagyasztott gyümölcsöt (pl. málna) kevés mézzel turmixolj össze és hirtelen felindulásból fogyaszdd el.

A jobb emésztésért tedd be a Kistehén “Szerelmes vagyok minden nőbe” című albumát és hallgasd meg néhányszor egymás után. Ha ezzel is megvagy, már nem éltél hiába.

Írta: Koncz Gábor (Magyar-Vidék.hu)

Nincsenek megjegyzések: