****************************** Vidéken is élhet stílusosan az ember. ******************************

2014. január 10., péntek

Lesz egy házunk, gerendából - sorozat 3.rész


2. rész:

1.rész:





Egy munkás hétköznapon, este hat körül érkeztem meg az áramszolgáltató irodájába. Rövid várakozás után meg is kaptam a bebocsáttatáshoz szükséges cetlit. „Az Ön sorszáma a 123-as, és ötödik a technikai munkatársainkra várakozók sorában.” – mondta kedvesen az ügyfélszolgálatos férfi. „Az legalább egy óra.” – summáztam félhangosan. „Legalább” – válaszolta a fiatalember. Ötvenhét perc múlva villant fel a sorszámom. Optimistán léptem a hölgyhöz, noha hét hónapja rendeltük meg az áramot a telekre, és még mindig nem volt bekötve. Most azonban kezemben volt a papír, mellyel, gondoltam, pontot tehetünk az ügy végére. A nő tüzetesen, hosszan vizsgálta a lapot. Majd felnézett, és ezt mondta: „itt még van három sor, amit az Ön villanyszerelőjének kellett volna kitöltenie. Sajnos, nem tudok intézkedni.” Majdnem elbőgtem magam. De önuralmat gyakoroltam, és csendben, lassan, összefoglaltam a tudnivalókat: „Tehát Ön azt mondja, hogy most nem tudom ezt elintézni. Várnom kell valakire, akik majd egyszer jönnek, feltúrják a telek előtti utat, innen fogom megtudni, hogy lefektették a kábelt. Akkor kell visszajönnöm ezzel a papírral, amelyre még a villanyszerelővel rá kell íratnom három adatot. Stimmel?” A nő kerek szemmel nézett rám, mert annyira erőltetett volt a nyugalmam, hogy azt hitte, a következő pillanatban kitör belőlem az állat. „Igen, pontosan.” – mondta ő. Én csendben összecsomagoltam a papírjaimat, és távoztam. Három nap múlva feltúrva találtuk az utat. „Ezek szerint lefektették a kábelt” – summáztuk, és visszamentünk a papírral. Április 22-től november 25-ig így sikerült áramot csiholnunk a telekre. Az idegeink (más miatt is) addigra már rongyokban… de a megnyugtató, a békét hozó csoda most sem maradt el.


Alapozás.



December 9-én hatalmas szivárvány feszült Budapest egén. Az emberek megosztották a neten, fotózták, beszéltek róla. De nem hiszem, hogy valakinek is akkora örömet okozott volna ez a télen szokatlan jelenség, mint nekünk. Aznap tűzték ki ugyanis házunk alapját. És a szivárvány, mint fél évtizeddel ezelőtt, szintén megerősített minket abban, hogy jó úton járunk. (2007 nyarának elején, találkozásunk idején, rövid időn belül háromszor láttunk kettősívű szivárványt. A harmadik égi jel éppen leánykérés napjára esett. A válasz sejthető volt. Tíz hónap múlva összeházasodtunk. Ennek öt és fél éve immár.)

Karácsonyig, az időjárás miatt készen is lett az alap, már csak az utolsó simítások vannak hátra. Tele vagyunk izgalommal, néha békével, néha ideggel, de rendületlenül hisszük: jó úton járunk. 

Írta: Timi
Fotók: Timi





 





Nincsenek megjegyzések: